Marek Numerato

V čem má u mne Google Plus zatím minus

In Web on Červenec 16, 2011 at 8:59 am

Na Google Plus jsem něco přes dva týdny a zatím tuto službu, která stále ještě není dotažená do konce, vnímám velice pozitivně. Přesto u této sociální sítě spatřuji několik nedostatků. Kroky, které je třeba na Google Plus v dohledné době dotáhnout, jsem shrnul do tří bodů:

Nezobrazovat vícekrát takové příspěvky, které sdílelo více uživatelů

Na Google Plus je celkem otravné, že pokud někdo z vašich kruhů zveřejní příspěvek, který se zalíbí i ostatním a ti se rozhodnou příspěvek sdílet, pak ve chvíli, kdy příspěvek nasdílí lidé z vašich kruhů, narazíte na příspěvek ve svém streamu hned několikrát. Ať je takový příspěvek sebezajímavější či sebevtipnější, myslím, že stačí, když je ve vašem streamu vypsán jednou. Na Twitteru se dá například nastavit, že pokud více vašich followings (zkrátka těch, které sledujete) „retweetuje“ jeden a ten samý příspěvek, ve vaší „timeline“ se vám zobrazí pouze jednou. Stejně tak u Facebooku, se u sdíleného příspěvku zobrazuje, že příspěvek sdíleli např. uživatelé X, Y, Z, a pokud se prohrabáváte příspěvky v chronologickém pořadí, nejste obtěžováni tím, že byste na příspěvek narazili vícekrát. Google tedy v tomto případě nemusí vymýšlet nic převratného, stačí se inspirovat u konkurentů.

Zkrátit příspěvky

Zvyklý z Twitteru, kde uživatel čte příspěvky v maximálním rozsahu 140 znaků a z Facebooku, kde mají příspěvky na zdi také omezený rozsah, mám celkem problém s tím, jak s dlouhými příspěvky nakládá služba Google Plus. Pokud uživatel napíše příspěvek v rozsahu novinářského sloupku, ve streamu zavadíte o celý příspěvek, což je mnohdy otravné a prodlužuje to čas, než se dostanete k příspěvku, který je v pořadí níže. Myslím, že Google by měl příspěvky zobrazovat jen do určitého počtu znaků. Kdo by si chtěl příspěvek přečíst celý, musel by kliknout na nápis „zobrazit více“. Nebo ještě lépe, Google by mohl umožnit editaci příspěvku a jeho rozdělení na úrovně – titulek/perex/příspěvek. Uživatele by to donutilo k zamyšlení, jak vlastně mají svůj příspěvek uspořádat, aby zaujal ostatní čtenáře. Chápu ale, že pokud je služba Google Plus určena masám, řada uživatelů by měla s editací příspěvku za takovýchto podmínek problém.

Otevřít účty pro firmy a zájmové skupiny

Do budoucna se údajně s něčím takovým počítá, osobně to však považuji za natolik důležité, že mi to nedá a téma „skupin a fanouškovských stránek“ netrpělivě zmíním už teď. Jde o něco, co na Google Plus postrádám a naopak to považuji za jednu z nejsilnějších stránek Facebooku. Troufám si říct, že moji pozornost si na Facebooku častěji získávají příspěvky od sledovaných „Facebook Pages“ (v mém případě většinou zaměřených na marketing, ekonomii, politiku nebo běh) než „přátel“. Také komentáře k těmto příspěvkům bývají většinou duchaplnější a zdá se mi, že uživatele po informační stránce více obohatí. Firemní účty na Facebooku jsou pak skvělým nástrojem komunikace mezi společností a jejími klienty. Pravda, málo firem však dokáže tento nástroj využívat obratně a dostatečně. Část uživatelů se přílivu firemních účtů na Google Plus brání, obávají se především zahlcení reklamou. Osobně bych se něčeho takového neobával, firemní účty, které nepochopí, že sociální sítě nejsou místem pro reklamní letáky, ale především pro komunikaci a posílení vazby s klientem, zkrátka nemusíme pouštět do svých kruhů. Doufám tedy, že po vzoru Facebooku dostanou firmy a zájmové skupiny na Google Plus svůj prostor.

Advertisements
  1. Souhlasím plně s první a třetí připomínkou, druhá mi tolik nevadí.Doufám, že se dočkám, a G+ bude centrálním prostředím pro všechny ostatní aplikace Google – bude plně propojeno, takže půjde pracovat (nebo velmi jednoduše přecházet) společně v Docs, odkazovat na blogové příspěvky apod.Také stále čekám, kdy se budou +1 projevovat ve streamu, jinak jsou zatím naprosto k ničemu. Kolikrát zajdeme k danému člověku na profil a koukáme na jeho záložku?

  2. @pavkahu díky za reakci, Pavlíno. Co se týče funkce +1, tak j8 ji zatím používám jako takový archiv oblíbených článků a textů, ke kterým mám v úmyslu se vracet, ale souhlasím, že do budoucna by se hodilo, aby s tím Google + více pracoval. V tuto chvíli jde to, čemu ostatní dávají +1 mimo mne, v jednotlivých uživatelských profilech kvůli tomu určitě vyhledávat nebudu

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: