Marek Numerato

001 Výkop

In Nápady, Podnikání on Duben 27, 2011 at 9:52 pm

Uvědomil jsem si, že ve své hlavě nosím spoustu nápadů týkajících se toho, jaký nový výrobek či služba by se dala uvést na trh. Zatím ovšem nejsem typem člověka, který by se svého nápadu ihned chopil a co nejrychleji se pokusil o jeho realizaci. Napadlo mě tedy, že se aspoň pokusím své nápady zveřejnit na blogu formou projektu 365 (tedy na každý den jeden nápad). Ty nejlepší si dost možná nechám pro sebe :-), ale u nápadů, které zde zveřejním, by mě upřímně potěšilo, kdyby se aspoň jeden z nich pokusil zrealizovat někdo, kdo bude mít více odvahy riskovat své podnikatelské schopnosti, čas a peníze. Smiřte se prosím s tím, že rozpracovanost jednotlivých nápadů se bude lišit. Někdy shrnu myšlenku do dvou vět, jindy se třeba rozepíšu více a nastíním, pro jak početnou klientelu by mohl být výrobek či služba nabízen, kolik lidé by se mohlo na projektu podílet, jakou počáteční investici by zhruba vyžadoval nebo jaký by byl jeho potenciální výnos. Vše bude zkrátka takovým osobním brainstormingem bez záruky. 

V podstatě pár dnů poté, co mne napadlo vypustit své nápady do světa, narazil jsem na existenci projektu IdeasWatch.com. Jde o web, na kterém může kdokoliv sdílet nápad na výrobek nebo službu, kterou sám nemůže zrealizovat, ale byl by rád, kdyby ji zavedl někdo jiný. Tedy v podstatě o něco podobného, o co se nyní pokouším já. S tím rozdílem, že IdeasWatch je mnohem dokonalejší, profesionálnější a globálnější (protože je v angličtině). Na druhou stranu 365napadu bude čistě mých, nepůjde o nápady větší skupiny uživatelů. Pochopitelně se však každý z mých nápadů zrodil díky tomu, že mě někdo inspiroval. 

Proč se do toho pouštím:

1. Blogování mě baví, ale hlavní náplní mých blogů jsou politická témata. Rád bych se zaměřil i na něco jiného, dost možná smysluplnějšího.

2. Beru to jako formu duševního tréninku.

3. Potěší mne, když někdo můj nápad dotáhne k realizaci v podobě nového produktu či služby. Následné odměně za inspiraci se bránit nebudu, ale není podmínkou 🙂

4. Uvítám k nápadům zpětnou vazbu – kritiku, pochvalu, připomínky, nápady, jak původní myšlenku dále rozpracovat – to vše uvítám přímo v diskusích pod články, na Twitteru, nebo prostřednictvím e-mailu

Tak to byl výkop. Přišel jsem s prvním nápadem – psát blog o nápadech. Tento nápad se mi možná podaří zrealizovat. Pokud se ovšem u některého z příspěvků v budoucnu objeví číslo 365.

 

Zanechat Odpověď

